Géphajóval egyszerűbbnek tűnik a vízbőlmentés művelete és valójában egyszerűbb is de itt is van néhány szabály, amit mindenképpen be kell tartani, hogy elkerüljük az esetleges sérüléseket.
A legnagyobb veszélyt a géphajós mentésnél a forgásban lévő hajócsavar jelenti.
Ha valaki viszonylag alacsony sebességnél oldalirányba esik a vízbe akkor minden esetben abba az irányba tekerjük a kormányt amerre vízbe esett mivel így a hajó fara és a hajócsavar távolodik az embertől. Nagy sebességnél ennek nincs jelentősége hiszen mire érzékeljük, hogy valaki vízbeesett már több hajóhosszt eltávolodtunk tőle.
Széllel szemben közelítsük a mentendő személyt vagyis itt is alapszabály, hogy az embert fújja a szél (vagy sodorja az áramlat) a hajó felé és ne fordítva.
A végső megközelítés függ az időjárástól, a hajó típusától és a mentendő személy állapotától (pl. eszéleténél van-e) de alapvetően az a megfelelő módszer ha lassú menetben amennyire lehet megközelítjük a vízbeesettet, a hajtást leállítjuk majd oldalt vagy ahol ez a legegyszerűbb kisegítjük/kiemeljük az embert.

Tagged on:         

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.